Lezingen

dyslexielezing-rolak

Thema's voor een lezing:

  • Dyslexie in het voortgezet onderwijs
  • Pedagogische didactische maatregelen in de klas
  • Toetsen en beoordelen (faciliteiten bij toetsen en aangepaste beoordeling)
  • Dyslekeys
  • Dyslexie in het hoger en wetenschappelijk onderwijs
  • Effectief studeren met dyslexie
  • Aangepaste toetsvormen

"Ik heb dyslexie:
Ik ben een creatieve handige doorzetter. Soms langzaam met tekst, maar des te sneller met het hebben van ideeën en het zien van mogelijkheden. Als ik zelf maar ook anderen maar vertrouwen hebben in mij (Rolak, 2016 op basis van quotes van deelnemers op het Impuls en Woortblind congres)."

Anderen over Marzenka Rolak als spreker

"Enthousiaste en bevlogen presentatie. Ondanks dat het de laatste workshop was heb ik geen moment het gevoel gehad dat ik mijn aandacht er niet bij had."

"Iemand uit de praktijk, die heel goed kan presenteren en inhoudelijk nieuwswaarde heeft, ook vaak oplossingen laat horen."

“Leuke energieke vrouw die wist waarover ze sprak en bracht de boodschap duidelijk.”

"Leuk dat er ook een interactief element in de lezing zat. Verhalen uit de praktijk zijn nuttig en verhelderend. Goed om te zien hoe er met het dyslexiebeleid wordt omgesprongen op de betreffende school. Leerzaam."