Ondersteuning bij het dyslexiebeleid in het VO

Trajecten voor het opstellen en implementeren van dyslexiebeleid worden op maat gegeven.
Onderwerpen die in deze trajecten aan bod kunnen komen zijn:
- Overdracht bao-vo,
- Signalering en doorverwijzing,
- Vervolg op signalering,
- Begeleiding van leerlingen met dyslexie binnen en buiten de klas,
- Pedagogisch didactische maatregelen in de klas,
- Acceptatie door docententeam/houdingsaspecten,
- Kennis van dyslexie van docenten team (algemeen en vakspecifiek),
- Op wie kan leerling terugvallen bij problemen?
- ICT gebruik en faciliteiten.
Voorbeelden van mogelijke trajecten
Anderen over Marzenka Rolak
“Duidelijk, behulpzaam, rustige manier van spreken, deskundig.”
“Ik vond het heel prettig dat zij zelf heel veel praktijksituaties besprak. Hierdoor krijgt de theorie meer verhaal en wordt het een luchtigere cursus.”
“Leuke energieke vrouw die wist waarover ze sprak en bracht de boodschap duidelijk.”